De mindset klantgevoelig maken

Klantgevoeligheid is een initiatief van Seven. Seven helpt bedrijven bij het opzetten en versterken van klantwaardemanagement. De focus ligt daarbij op de vermogens van organisaties om te luisteren naar klanten (customer sensing), echt met ze te verbinden (customer resonance) en ze vast te houden (customer retention/intimacy). Voor meer informatie en contact: mail@klantgevoeligheid.nl of bel 073 6802580.

De bedoeling van werken aan klantgevoeligheid is drieledig: 1. de waarden van een klantgevoelige organisatie tot uiting te laten komen in de attitude en het gedrag van medewerkers & managers 2. luisterend, verbindend en oplossend vermogen aanwenden in de interactie met klanten en zo de klantrelatie koesteren 3. medewerkers zich waardevoller laten voelen en gedragen, ze meer plezier geven in het ‘servicen’ van klanten en ze meer binding met de organisatie en met elkaar laten ervaren. 

Wat levert een klantgevoelige mindset uiteindelijk op? Verhoogde klanttevredenheid met customer service (bijvoorbeeld  via NPS of CES: Customer Effort Score). Versterkte merkbeleving, zowel van klanten als van medewerkers. Hogere medewerkersbetrokkenheid/meer werkplezier.


Om gevoel te krijgen bij klantgevoeligheid, is een KlantgevoeligheidsScan.pdf van klantgevoeligheid beschikbaar.

‘Wij denken ten onrechte dat wij ‘t systeem niet kunnen veranderen. Maar wij zijn het systeem’

Joseph Jaworski

aan de slag